dinsdag 29 maart 2011

#vrije zaterdag #ldvdw #zemb


Volop genieten vind ik het wanneer we een vrije zaterdag hebben. Lekker genieten van geen haast om op je werk te komen. Geen haast om op de avond ervoor op tijd naar bed te gaan om de nodige 8 uren slaap te krijgen. Geen haast om op vrijdag op tijd aan tafel te komen…we kunnen immers rustig aan doen morgen.

 Ook ‘’de sporten’’ van de kinderen geven niet de druk van een werkende dag, je moet er wel vroeg uit maar wat je voor vertrek niet redt doe je als je terugkomt. Dat ligt voor mij op een werkende dag wel anders. Heel graag heb ik dan alles op orde als we de deur uitlopen om dan in de avond bij binnenkomst meteen verder te kunnen met het programma keuken, koken en later deel twee ….naar bed gaan…
Maar goed als je mij volgt op twitter dan weet je dat ik de zaterdag de leukste dag van de week vindt. Afgekort zie je deze term ook voorbij komen als #ldvdw.
Wat ik ook waardeer op de zaterdag is de gezamenlijke lunch (nu nog want ik voel dat dit iets is wat langzaam steeds lastiger wordt….)Heerlijk een warm broodje uit de oven, eitje, kopje macchiato koffie van nespresso …op het gemak.
Daarna de nodige klussen in huis in een handomdraai, wasmachine aan, stofzuiger door het huis etc.
Vervolgens de lijst met boodschappen op een rij en de stad even in. Het leukst vind ik het om met zijn allen even te gaan. Even de nodige zaken, deels gescheiden om elkaar dan op een later tijdstip te treffen en nog even wat te drinken in de stad. Nu moet onze stad dat nog een beetje leren…daar is de zaterdag-einde-middag-borrel nog niet vanzelfsprekend. Toch weten we de leuke plekjes wel te vinden.
Tevreden over alles wat je naast werken ook kunt doen in 8 uren ploffen we dan gezellig neer, bestellen wat lekkers en genieten verder. #zaterdag-einde-middag-borrel #zemb
De dag is nu nog lang niet om, morgen is immers ook een vrije dag dus tijd komt ook vandaag niet direct heel nauw. We merken wel dat de kinderen de structuur nodig hebben en daarom proberen we een beetje planning dan ook vast te houden. Maar het komt er wel op neer dat zaterdag veruit de langste dag van de week is. Heerlijk dus niet alleen zaterdag de leukste dag van de week maar ook zaterdag de langste dag van de week. Of is het één het gevolg van het ander. Is de zaterdag zo leuk omdat de dag zo lang is?
Op de zaterdag is ook het wachten op het eten minder erg…we hebben immers geen tijdsdruk. Haast vind ik een niet zo leuk woord..ik denk omdat ik invul dat ik tijdens haasten niet kan genieten en tijdens momenten van tijdsdruk lukt mij dat wel. Genieten is toch van groot belang.
Na het eten tijd om even te blijven zitten en dan ontstaan er vaak hele leuke gesprekken met de kinderen. Volop genieten. De zaterdag avond ziet er wisselend uit, soms gaan we naar vrienden, soms komen vrienden bij ons, soms gaan we naar familie, soms komt familie bij ons, soms zijn we samen en soms (heel soms) zijn we alleen….We kijken het minst vaak tv, dat is een hoge uitzondering op de zaterdagavond.
Nogmaals zaterdag is mijn #ldvdw

1 opmerking:

  1. Mooi Blog Marjolein....

    In Almelooo zouden ze reageren met:"DUS !"
    Ik sluit me daar wel bij aan...

    Nu weet ik in ieder geval wat de hastags betekenen


    Grtz Peter

    BeantwoordenVerwijderen