maandag 3 januari 2011

#herfstvakantie voorbij


Wat hebben we genoten en wat kijken we leuk terug op de vakantie.
Vanmorgen vonden we het opstaan allemaal lastig….

Wat een aansporing om uit bed te komen, te douchen, haren te kammen, bed op te maken, pyjama op te ruimen, naar beneden te komen, te eten, drinken en koekje in de tas te doen, tanden te poetsen, mond schoon te maken….en uiteindelijk de jas aan te doen.
Maar als je dan hand in hand naar school wandelt lijkt de aansporing lang geleden en komen de verhalen…

Vriendjes die voorbij fietsen, lantaarnpalen waar we de keuze moeten maken ‘’wie’’ nu ‘’wie’’ loslaat en ga zo maar door.

Vandaag vroeg ik of ze een leuke vakantie hadden gehad een beetje huiverend want deze vraag stel ik hen altijd en heb ik wel eens met wat kanttekeningen beantwoord gekregen. (lees ronduit een NEE)
Maar volmondig tegelijk riepen ze alle3 ‘’ ja heel leuk ‘’. We moesten er alle4 om lachen.


En daar kwamen de verhalen…wat ze gedaan hebben in de afgelopen twee weken; spelen met vriendje en het mogen kijken van #TVOH op de eerste vakantiedag tot en met gister gezellig borrelen met vrienden bij Kaap Hoorn werd alles nagenoeg chronologisch nog een keer aangestipt.
Het kerstcircus in Hardenberg met Aletta en Channah, de gezellige tafel met kerst In Hardenberg met alle in’s en out’s,


het uit eten een dag later weer met de hele club, 



schaatsen, verjaardagen, ontbijten bij de Mac (dit leest en weet niemand), het uit logeren zijn met oud en nieuw, de vele oliebollen…inmiddels staan we de jassen al in de luizencapes op school te doen en kijken een aantal mensen je aan….oliebollen het is 8.15 uur!!!

De kinderen hebben dag in dag uit volop genoten, ze waren goed te spreken deden gezellig mee en natuurlijk ook hier en daar lekker een beetje tegen de draad, het ritme en over de grenzen heen.

Geen kerstboom was toch wel een hot item, #volgendjaaranders, maar het is mij niet slecht bevallen.
Natuurlijk beken ook ik dat ik de boom ook gemist heb maar het gemak van de kerstspullen opruimen vergeet ik niet.

Vandaag was weer de harde realiteit….bij het ophalen van de kinderen na een ochtend werd ik meteen met mijn neus op de ondeugende feiten van de middelste gedrukt…
#opzoeknaaropvoedkundigetips
Het zal de rumoer van het geluk wensen voor 2011 zijn, de nieuwe tafelschikking in de klas en de spanning waardoor het niet kunnen slapen de nacht ervoor. Het roept in ieder geval verregaande baldadigheid op …in de hoop dat het na een goede nacht, een bekende tafelschikking en geen rumoer bij aanvang een dag later beter zal gaan.
#wens

1 opmerking:

  1. Leuk geschreven wederom! Enneh ik wilde ook geen kerstboom dit jaar, toch geregeld, hij stond 1 dag en ik was er al weer poepieflauw van, dus volgend jaar maak ik een mooi apart kerststuk!
    Misschien volgend jaar samen naar een leuke originele workshop? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen