dinsdag 21 juni 2011

#zhm11 op naar #zhm12 van #4EM naar #HM #zwolle #runkeeper #running #festival


#zhm11 op naar #zhm12 van #4EM naar #HM #zwolle #runkeeper #running #festival
Afgelopen zaterdag was het dan zover. De 4 Engelse Mijl lopen in Zwollywood.
Wat een festijn is dat!
De gehele binnenstad  wordt na sluitingstijd op zaterdagmiddag afgezet en er wordt driftig gewerkt aan de opbouw van podia over het parcours. Er is volop beweging in de stad en iedereen is vrolijk, opgewonden en gezellig.
#4EM past prima in mijn trainingsschema en daarom heb ik mij zonder pardon opgegeven voor dit evenement. Heel even heb ik hem wel geknepen toen ik in maart en april maar moeizaam van een vette verkoudheid af kon komen. Gelukkig raakte ik spoedig weer op conditie en was er wat dat betreft geen vuiltje aan de lucht.


In de afgelopen weken heb ik stiekem ook nog geprobeerd een beetje uit te bouwen naar de halve marathon maar helaas…..
Afgelopen zaterdag heb ik rustig aan gedaan overdag, op zich ben ik het gewend om in de avond, na werktijd, midden op de dag meteen na opstaan te lopen. Ik wissel dit puur uit toeval mooi af. Maar toch als je ook nog een beetje een tijd neer wilt zetten dan is het voor mij toch handig om mij gedeisd te houden voor een wedstrijd. Dit heb ik goed kunnen doen zaterdag. Een relaxte voorbereiding.
Rond een uur of twee wilden we uiterlijk wegrijden uit Assen. Nog even op zoek geweest naar een partytent (er was heul veul regen in de vooruitzichten getoond) en een nieuw fleurig shirt. Daarna reden we richting Hattem. In Hattem woont mijn zus en het is bijna traditie (ik weet niet precies wanneer je van een traditie spreekt maar dit voelt als een traditie) dat we voor het lopen bij haar eten, pasta of pastasalade, een keuze die je ter plekke aan tafel kunt maken.
We komen wat later dan gehoopt maar gezellig binnen en snel kleed ik mij om. Als ik mijn tas open maak ..stokt mijn adem 2 seconden…, ik roep een woord wat ik de kinderen ten strengste verbied te gebruiken en loop rood aan…..MIJN HARDLOOPSCHOENEN (of meer mijn halve zolen) liggen nog thuis, netjes op de plek waar ze horen, in het schoenenkastje bij de voordeur.
HOE STOM KUN JE ZIJN
Tja en nu flitste het door mijn hoofd, ik kon het twee tellen ook niet bedenken zeg. Wat een stress in een keer.
Ik keek naar mijn schoenen, 10 cm naaldhak, daarna naar mijn tas 2cm dikke zolen onder de UGG’s….alternatief ? Op zich was ik toe aan nieuwe schoenen. Dat zei ik al een aantal weken geleden thuis tegen @umbertobeelen maar het kwam er steeds niet van. Vorige week zei ik het nogmaals maar gaf toen aan ze aan te schaffen na de 4 mijl, ik wilde graag op mijn oude vertrouwde halve zolen de 4 engelse mijlen lopen. De oude schoenen hadden er ruim 1300 km op zitten, ik loop met runkeeper en kan zo mooi bijhouden hoeveel km er op de schoenen gelopen is, ideaal. Dus op zich zeker geen overbodige luxe om nieuwe schoenen aan te schaffen. Maar om dat een uur voor de wedstrijd te doen, ook niet noodzakelijk op zich…..
Ik had geen keuze, op de fiets, achterop bij @||pastink|| naar het centrum van Hattem op zoek naar nieuwe ASICS. Op zich viel het mee hoe snel dat geregeld was maar toch het was verlies in tijd….nog steeds een beetje vervelend tegenover @||pastink|| die ik daar overigens niet over hoor klagen, kanjer.
Met de nieuwe schoenen en wat gene naar huis. Toch best l***** om je loopschoenen te vergeten als je gaat hardlopen voor een wedstrijd. Ik durf bijna niet te zeggen wat ik wel allemaal mee had en waar ik wel aan gedacht had…..tas vol. Wat nou halve zolen, ik ben een halve zool…. En nu heb ik weer hele zolen… @umbertobeelen zei al, als je nu een volgende keer nieuwe schoenen wenst mag je het ook gewoon zeggen hoor!
Eenmaal thuis heerlijk gegeten, dit keer de warme pasta en vrij snel erna ingepakt en naar Zwolle gegaan. Ik moest mijn startbewijs nog ophalen dus de kinderen met @||pastink||in de auto mee naar Zwolle en ik samen met @umbertobeelen richting de plek van bestemming…..
Dat verliep vlekkeloos….. Mijn gegevens natuurlijk ook niet paraat maar dat was een bewuste keuze om het niet op orde te hebben. Op een grote lijst vond ik mijn startnummer W1170 en zonder te hoeven wachten kreeg ik mijn grote envelop overhandigd.

Daarna kon ik het niet laten even een rondje over het Lubeckplein te lopen, wat een festijn. Ik vond ook nog een mooie reserveschoen;

Daarna snel naar school. Tja en daar kreeg ik de klap, de schoenen zaten toch nog niet zo top, het eten was al verdwenen uit mijn buik, ik had geen ruimte in mijn nieuwe sportbroek voor een dextro…………..ooooh als dat maar goed zou gaan komen. Hupsakee geen gezeur, banaan gegeten en vrolijk meegewandeld naar het startpunt. Paar dextro’s hier en daar verstopt… (tegen de tijd dat ik de dextro ‘’nodig’’ had kwam ik erachter dat ik ze verloren was)
Bij de start liepen we samen mooi naar achteren, achter in het achterste vak. Vooraan kom je toch niet te staan en om nu midden in de massa je eerste meters te maken…ik vind dat niet prettig, die maak ik liever in de vrije ruimte om dan later makkelijk heen en weer tussen de massa door te manoeuvreren. @||pastink|| kon zich daar ook in vinden dus gezellig hebben we daar wat heen en weer gewandeld en gedribbeld, rek en strek oefeningen gedaan en de iPhone goed ingesteld met runkeeper, de GPS gecontroleerd en al snel kwam het startsignaal. Hoeveel mensen er dan weg moeten komen bij de start  kan zelfs angstaanjagend zijn. Wat een massa.
We hebben ruim de tijd genomen en na een kleine 3-4 minuten raakte het tijdvak voor ons leeg, de politie op de motor ongeduldig en de toeschouwers begonnen zich van het parcours af te wenden….voor ons tijd om te gaan….
FANTASTISCH wat een massa aan toeschouwers, wat een muziek, wat een mensen en wat een happening…. Ik heb heerlijk gelopen, alles gegeven (….ik dacht het niet) en weet dit zeker als ik de beelden terugzie via mijn startnummer. Ik heb gewoon genoten en heb ook heus mijn best gedaan om wat harder te lopen en mijn tijd van vorig jaar in te halen maar uit het blote hoofd, op gevoel.
Hier en daar mijn ellebogen toch een beetje gebruikt tot grote verontwaardiging van 4 op een rij lopende pubers… Tja kom maar op het is een renwedstrijd……. keutelen en keuvelen doen we na die tijd…
Alles zat mee, het weer, het publiek, de optredens….heerlijk. Er was een klein puntje wat absoluut niet leuk was, op het einde lag een van de lopers, een klein stuk voor de finish op het parcours. Hulptroepen waren aanwezig in de vorm van rode kruis maar toch…
Ik voelde de twijfel om te stoppen of ik kon helpen, ik voelde ineens dat mijn benen van pap leken te zijn…(geen van de andere 34 minuten gevoeld)….hartslag vloog de lucht in….ik vroeg me ook af wat toeschouwers zouden vinden dat je er gewoon zo aan voorbij loopt…kortom….van mijn à propos.
Toch mijn zinnen nog enkele minuten verzet en op 40min na het officiële startsignaal kwam ik binnen….. Op dat moment wist ik niet exact hoeveel minuten wij ons hebben ingehouden in dat tijdvak toen het startsignaal gegeven was….
Yezzz binnen!
Poeh en dan nog uit dat finishvak zien te komen, dat viel ook niet mee. De mensen begonnen steeds dichter op elkaar gedrukt te staan …het vak liep voller en waar ik dacht daar kan ik eruit….was geen uitgang en toen ik wist waar ik eruit kon was er geen doorgang. Ik heb het daar wel even te kwaad gehad, ik had best veel mensen ingehaald dus ik wist wie er allemaal nog bij moesten in het finishvak..ik wilde er graag uit.
Via de iPhone kwam Alexis Jordan binnen met #Happiness  ….. (de ringtone) @||pastink|| met de vraag waar ik was….we vonden elkaar snel en liepen samen terug naar school. Even gekeken naar de Kenianen ..zoefffffffffff en snel naar school. Toen we het bruggetje bij school overkwamen werden we al enthousiast toegeschreeuwd door de meiden; iPuck, iMaud en Lieve…
We hebben ons omgekleed, lekker gesnaaid in de biggetjes en ons milieu interne bijgevuld. Lekker naar beneden en de halve marathon aangemoedigd, wat gezellig, wat een sfeer en ook hier weer….wat een mensen in het parcours maar ook aan de kant. Helaas heeft de halve marathon regen te veel gekregen, niet verdiend, zomaar….
Toch heeft het onze pret niet mogen drukken. Al snel kwam mijn tijd door…36:36 yezzzz schneller dan vorig jaar!
Ik kijk goed terug op de #zhm11, op naar #zhm12 en ……dan de halve marathon! Met dank aan …. kijk ik ook nog eens ECHT EN LIVE terug op deze loop, er is namelijk een persoonlijke video van mijn activiteit gemaakt….
Totaal verbaasd was ik zondag toen ik het terugzag…inloggen op de site, naam invoeren en dan komt daar je naam in beeld met de tijd, achter je tijd staat een webcam en als je deze aanklikt wordt je persoonlijke video geladen….dit gaat zelfs mijn digitale pet te boven.. En buiten dat, grafieken en tijden kun je over je video heen laten tonen..hoe mooi wil een mens het hebben… kijk hier 
Zie mijn #ZwolleHalveMarathon video op #Zwolle @ http://bit.ly/jTsVyL #hardlopen #zhm11
TOP ORGANISATIE #ZHM11 op naar #ZHM12

Geen opmerkingen:

Een reactie posten